12/23/2012

Day 1: Make A Wish & Day 2: Jingles

Omdat ik eergisteren en gisteren geen tijd had (= te lui was) om posten over mijn dag te maken, doe ik ze vandaag allebei! Niet alles ging precies volgens planning, maar dat maakt niet uit want ik was toch al niet zo'n plannings-persoon. Weet je wat, ik ga gewoon elke keer per 2 dagen een post doen met verslagen van de laatste 2 dagen.

Vrijdag 21 december, aka Day 1 of my 17 Days of Winter, aka de dag van de Apocalyps, aka de dag dat de wereld vergaat.

Nadat 'Good Time' - Carly Rae Jepsen ft. Owl City op volume 10 afging, stond ik moeizaam op. Ik zag echt best tegen de dag op - ik had niet de allerleukste vakken die dag, maar de gedachte dat het bijna Kerstvakantie zou zijn trok me erdoorheen.  Ik koos mijn allerleukste outfit uit (eigenlijk niet HAHA, het was echt de saaiste outfit ooit: Cross Tee - New Look, Denim Jacket - New Look, Black Jeans - H&M) en had een fijn ontbijt: yoghurt met aardbei, zwarte/blauwe bessen en die andere soort bessen waarvan ik de naam niet meer weet. Daarbij had ik sandwiches en ik ben een groot sandwich-fan.
Daarna ging ik, zoals de meeste mensen van mijn leeftijd doen, naar school. Gelukkig was het een kort dagje, met vooral veel films kijken (ofterwijl muziek luisteren, twitteren, huiswerk overschrijven enz.) en nog andere leuke dingen.
's Middags ging ik gezellig met een aantal vriendinnen oliebollen eten en daarna was de Kerstviering bij ons op school. Er werd gezongen (Pim Kouwehoven van The Voice Kids!) en er werd een ehm.. aparte... Kerstquiz gehouden! Onze hele school was prachtig versierd, maar ik neem normaal natuurlijk geen camera mee naar school (nee echt, zo geobsedeerd ben ik niet)! 
Daarna ging ik nog met een vriendin naar de stad en daar zag ik zo'n awe-some vest hangen die ik al héél lang wilde, maar natuurlijk was ik mijn portemonnee kwijt enzo, je kent het wel.


Een aantal mini pizza's later hield ik mijn schattige schaatsfeestje in een schaatsbaan met daarvoor een soort winter-Kermis (op de foto hierboven lijkt het net op het hol van Frankenstein door die groenige vloed, maar dat komt door groene lampen). 

Jaja, bekritiseer me er maar niet op dat als mijn zwarte legging een witte panty met witte stipjes was geweest, het veel leuker zou zijn... dat weet ik. Iemand enig idee waar je die kan kopen?
Ik was, toen ik enthousiast bedacht om te gaan schaatsen, één klein detail vergeten: ik kan helemaal niet schaatsen. Dus, ik zag er de hele tijd uit als één of andere oempa-loempa-olifant die mallootig de hele schaatsbaan terroriseerde. Gelukkig hielpen mijn vriendinnen me, omdat ze goede vriendinnen zijn (ze raakten zelfs mijn zweetvoet aan toen ik kramp had!) en kon ik op het einde een klein beetje schaatsen, yay! 


Oh en sommige cadeaus waren eh.. origineel! Meer details kunnen er helaas niet worden bekend gemaakt...

I was miss Pink!
Verslaafden...

Zaterdag 22 december, aka Day 2 of my 17 Days of Winter
's Ochtends ging ik naar een school waar ik Chinees leer, en omdat mijn lerares op vakantie was, was er een vervanger die erg van thee hield. Dus we gingen een dvd kijken over de 'theecultuur van China', niet lachen!

's Middags ging ik naar een klein winkelcentrum dichtbij om verfspullen en nog wat Kerstdingetjes te kopen. Dus ik stapte, ondanks het regende, dapper op mijn fiets. Toen ik daar aankwam, kon ik mijn ogen niet geloven. Er stond een kameel, midden in het winkelcentrum. Een kameel. Nadat ik ongeveer 10 seconden zo naar het beest keek: 
En toen rende ik terug naar mijn fiets en fietste vervolgens met een driedubbel zovele snelheid naar huis (dus ongeveer 4 km/u), en het regende keihard dus het beroemde film-scene-gevoel kwam weer in me op. Thuis stapte ik met mijn modder schoenen gewoon zo op mijn witte tegels en pakte ik mijn camera en racete weer terug naar het winkelcentrum.  

Two sisters. 

Ze hadden dus een hele stal nagebouwd, een baby, een heel stel dieren maar ehm, geen Jozef en geen Maria!


Ik had nog een bloemetje gekocht voor mijn moeder, omdat we ruzie hadden (en zij toch nooit toegeeft), en ik wilde zeker geen ruzie in de dagen voor Kerst. 

Er werd Kerstmuziek gespeeld, warme choco uitgedeeld en marktjes opgezet. Lovely! Ik heb uiteindelijk wat kwasten, een aantal kaarsjes, de nieuwste CosmoGIRL!, een awesome ketting en heel veel eten gekocht.
In dit schattige huisje deelden ze dus superlekkere warme choco en koekjes uit (en de jongens die erin werkten waren ook niet verkeerd... -Ofterwel, ze waren gewoon zoooo superknap!!).

 Ik ging dit leuke vest passen, maar hij was véél te groot! 

Nou ja, toen was het wel weer tijd om naar huis te gaan. Ik ging dus met de bloemen gebonden op mijn achterwiel (dat ding dat daarop zit), weer terug in de regen. Toen ik aankwam bij mijn huis en de sleutel van mijn huis niet kon vinden, kwam het film-gevoel weer terug. Die harde regen sloeg in mijn gezicht en met mijn bloemen in mijn armen geklemd zat ik paniekerig in mijn tas te graaien. Dus dat was een foto waard.
Die rare dingen zijn regendruppels op mijn lens :) Ja cool he.

Toen ik mijn moeder de bloemen overhandigden moest ze bijna huilen (ik koop niet vaak bloemen) en zei ze dat zij ook al sorry wilde zeggen (dat gebeurd ook niet vaak).

's Avonds kreeg ik een nieuwe laptop van mijn vader (hij kon niet meer tegen mijn laptop-van-mijn-moeder-stelende gedrag) en in plaats van te dineren bij het meer was het eerder een wandeling over het meer waarbij werd gegeten. Het was zo donker dat ik geen goede foto heb, sorry! De wind was in elk geval heel hard, en het was heel koud. Maar het was wel verdomd cool. 

Dat waren mijn afgelopen twee dagen!

Liefs,
Linda Ruan 

7 comments:

  1. leuk artikel! haha die kameel :) ik koop ook wel eens een bloemetje voor mijn moeder, ze geeft ook nooit toe hahaa ;)
    xoxo

    ReplyDelete
  2. Ziet er gezellig uit dat schaatsen (ben ik ook heeel slecht in). Gezellig stukje om te lezen! En die kameel haha, dat is inderdaad even gek; wel heel leuk zo'n Kersstal. :)

    Liefs

    ReplyDelete
  3. Wat superleuk geschreven zeg!! Echt heel erg leuk om te lezen ;-)
    Xoxo

    ReplyDelete
  4. Haha, leuk met die kameel!

    ReplyDelete

I really appreciate your comments! ♥
You guys make my day, every day.
Much love,
Linda Ruan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...