12/17/2012

17 Days Of Winter

Good evening!

Ik ben zo'n persoon die bijna elke vakantie, in Nederland of elders, elke dag precies hetzelfde doet, namelijk niets. De laatste zomervakantie heb ik China wel heel wat beleefd (mijn vriendinnen kunnen dit herkennen aan letterlijk 50 A4tjes aan vakantiemail) maar de laatste twee weken in Nederland heb ik alleen maar geOne Directioned. Dus daar wil ik wat aan veranderen!

Ook ben ik een soort persoon die er niet tegen kan als niet alles precies gepland/in een schema staat. Ik schrijf letterlijk op: '17.00 - 18.00: Vervelen en niets doen' in mijn geheime gestoorde notitieboekje op. Dus ik dacht, waarom combineer ik niet deze twee geweldige (?) kwaliteiten van mezelf?!
Tumblr_lu7mumzrb51qc144qo1_500_large
Ik bedacht me om de hele Kerstvakantie mijn activiteiten uit te plannen! En natuurlijk lekker vol, zodat ik een enorme massa aan nieuwe belevingen, ervaringen, mensenkennis, woordenschat, verhalen en foto's heb! Dus, ik ga de plannen van de 17 dagen van mijn winter in deze post globaal beschrijven, en vervolgens komt er in de Kerstvakantie elke twee dagen een post over de laatste twee dagen met verslagen van mijn activiteiten en foto's (waarop dus oufits!), hooray!

21 december
Ten eerste: deze dag overleven! verder heb ik 's ochtends school, 's middags Kerstviering op school en dan ga ik Kerstachtig doen in het tussenuur met een aantal vriendinnen. 's Avonds hou ik mijn schattige schaatsfeestje met mijn vriendinnen, inclusief warme chocomelk.
20100103-skates_large
22 december
Elke zaterdag ga ik, omdat ik origineel van Chinese afkomst ben, naar een school waar ik Chinees leer. Daarna ga ik nog wat last-minute Kerst aankoopjes doen. 's Avonds ga ik picnickend dineren bij een meer/strand. Zonder moeder, want die kan niet tegen de kou.

23 december
Schilderen, en dan bedoel ik op een van de manieren hieronder. Vervolgens of heel trots in mijn kamer ophangen, of langs de straten van Rotterdam gaan zitten om hem proberen te verkopen. 's Avonds naar een karaoke of stand up comedy (is ongeveer hetzelfde toch?) cafe gaan, om mijn lachspieren te trainen.Tumblr_lndr4ygdja1qlo259o1_500_large
Tumblr_luvykpq3ou1qeza1jo1_500_large
24 december
Vrijwilligerswerk in een bejaardetehuis doen, precies op de dag voor Kerst, hoe toepasselijk! Lijkt me heel erg leuk om te proberen! 's Avonds gourmetten en gestoord veel eten.

25 december
Kerstactiviteiten, zoals koekjes bakken, visite ontvangen, cadeautjes uitpakken, Kerstfilms kijken en mijn familie in China opbellen. 's Avonds wil ik nog iets speciaals doen met Kerst, maar ik weet nog niet wat.
Tumblr_l9vscvodmr1qb7w9go1_500_large
26 december
Nog enkele Kerstactiviteiten doen, daarna al mijn huiswerk maken en alvast wat gaan leren (ja, op tweede Kerstdag.. de Kerstactiviteiten zijn op een gegeven moment op.)
Tumblr_lu0ln5i1xj1qlme4do1_500_large
27 december
Socializen: Overdag met een vriend een coole nieuwe stad ontdekken (nou ja, hij woont daar, maar ik niet) en 's avonds met vriendinnen logeren en de nodige logeeractiviteiten vervullen.
4344255992_461d24b27a_z_large
28 december
Met mijn moeder een dagje naar Antwerpen (!) met de trein. Niet alleen voor het shoppen hoor! Ook voor de.. eh.. cultuur!
Tumblr_lc8uejocwn1qcbemqo1_500_large
29 december
Fietsen naar Rotterdam (ik begin echt actief te worden!), en daar foto's maken! Ik wil mijn fotoskills wat verhogen, dus ik begin een beetje met leuke stadsfoto's. Verder wil ik nog naar een aantal vintage/tweedehands winkels.
 Tumblr_m31g4kslux1r60zhwo1_500_large

30 december
Verjaardag van mijn broertje! En om hem te bedanken voor zijn liefheid de laatste tijd, wil ik hem graag meenemen naar Legoland (als er eentje is in Nederland ten minste.. jullie enig idee?) of naar Drievliet! Verder komt er 's avonds nog visite en eten we taart als diner.
5674932902_c2f1016ce6_z_large
31 december
Vrienden van mijn ouders komen, oliebollen eten, natuurlijk vuurwerk en sterretjes kijken/af laten gaan en deze hieronder proberen te maken!
Tumblr_mf6w9ttodm1qikzpgo1_400_large
1 januari
Een lange ochtendwandeling in mijn pyjama maken, kijken hoe alle rotjes worden opgeruimd. Verder wordt deze dag echt een relaxdag, namelijk eindeloos veel series en films kijken in de coolste pyjama ooit.

2 januari
Overdag naar een leuk museum gaan, met als thema bijvoorbeeld mode, muziek, fotografie, dans, geld of iets anders leuks. Daarna een beetje stadhangen en koffie drinken. 's Nachts naar het strand om een nacht/strandwandeling te maken.
4_large
3 januari
Supershoppingsdag! Naar Amsterdam voor Abercrombie&Fitch, Primark, TOPSHOP etc., het is ten slotte de nieuwjaarssale!

4 januari
Met een vriendin naar Rotterdam om 'een biosje te pakken' (dat heb ik altijd al willen zeggen!), pizza te eten (de eerste keer dat ik in een pizzahut in Nederland pizza eet eigenlijk!). 's Avonds naar een jazzy nieuwjaarsconcert.
Mickymouse1_156728199_large
5 januari
Met een andere vriendin naar een skateboardpark, om te skateboarden (en niet naar skateboarders te kijken!), suikerspinnen maken en 2 films zien die we al eeuwenlang willen zien. 's Avonds met weer een andere vriendin het hele internet af naar de coolste personen op aarde (naast mij) en logeren.
Tumblr_lsijgqioip1qgqinpo1_500_large
6 januari   
Huilen omdat de vakantie bijna over is en verder misschien nog een spontaan leuke activiteit verzinnen. Daarbij ga ik de hele dag alles zingend zeggen en dansend bewegen.

7 januari
Tumblr_lqa6v4rtoo1qezyaro1_500_large

Nog niet alles staat helemaal vast, maar zoiets gaat mijn vakantie worden, and remember, elke dag een verslag met foto's! Jullie zullen dus 17 dagen lang ondergedompeld worden in mijn leven in plaats van artikels enz., maar geen zorgen, jullie overleven het wel. :)

Alvast heel veel Kerst en winterplezier!

Liefs,
Linda Ruan

8 comments:

  1. Van je persoonlijke geheimagenten de volgende berichten:
    1.JE VERGEET DE KERSTMAN ONTMOETEN :O
    2.cooooooowle planning
    3.wij hebben je nog niet vertelt, dat we part-time piraten zijn
    4.WIJ ZIJN DE EERSTE DIE JE EEN COMMENT GEVEN, nu voelen we ons coowl
    5.je hebt geen idee wie wij zijn ofzoo....
    xxx <3

    ReplyDelete
  2. zo wat een planning! ik hou erg van het plannen van mn vakanties, ik kan er namelijk helemaal niet tegen om niks te doen hahaa ;)
    xoxo

    ReplyDelete
  3. Wat een boel leuke dingen op je planning, dit is misschien ook iets voor mij, want aan het einde van mijn vakanties denk ik altijd: 'wat heb ik nou eigenlijk gedaan' conclusie: niks.
    xx

    ReplyDelete
  4. Jeeetje, inderdaad wat een leuke dingen ben je allemaal van plan te gaan doen :). Ik wil ook wel zo'n drukke Kerstvakantie! Hoewel.. chillen is nu ook wel weer fijn, na die drukte van school. xo

    ReplyDelete
  5. Wow, je weet al wat je allemaal ga doen! Ik weet het echt niet hoor. Liefs

    ReplyDelete
  6. Wow, geweldig! Ik zou willen dat ik zoveel kon doen, maarja geen geld, ouders blut en ik heb geen flauw idee wat ik kan doen wat gratis of low budget is..
    Oh en ik heb geen vrienden :/
    ps let niet op de verschrikkelijke hoeveelheid negativiteit, zit nogal in een dipje..

    ReplyDelete
  7. I love the first picture so much <3

    ReplyDelete
  8. zo zo, jij hebt al heel wat gepland zeg! :o Zondag ga ik ergens heen maar ik weet niet waar want mijn moeder wilt het niet zeggen en verder ga ik nog een aantal keren naar mijn familie :)

    ReplyDelete

I really appreciate your comments! ♥
You guys make my day, every day.
Much love,
Linda Ruan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...