8/26/2012

Back To School Outfits!

Heerlijke smoothies drinken, elke dag naar het strand, picnicken, in het meer zwemmen, shoppen wanneer je wilt, de hele dag in bed blijven liggen, serie marathons kijken... Er komt ooit een einde aan. jammer genoeg. Voor mij begint school officieel pas woensdag (morgen heb ik mijn schoolfoto!), voor sommigen is school al een weekje begonnen en voor anderen kunnen ze nog een tijdje relaxen.

Het is niet erg

De meeste mensen dragen op school net iets anders dan in de zomervakantie. Sommigen vinden het niet fijn om in een korte short op school rond te lopen, terwijl anderen dit geen probleem vinden. Over het algemeen zijn mijn school outfits net wat saaier en net wat bedekter. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het niet modieus hoeft te zijn! Hieronder een aantal tips voor je back-to-school outfits!

Dit artikel is vooral bedoeld voor een aantal richtlijnen qua back-to-school stijlen, dus volg vooral je eigen stijl!

1. Do it the preppy way
Als ik bij het woord 'schoolkleding' ergens aan moet denken, is het preppy wel. Preppy is een stijl dat (vroeger) vooral werd gedragen door de mensen uit de rijkere klassen, vandaar dat het een beetje een 'kakkers imago' heeft gekregen. Bekende merken als McGreagor, Tommy Hilfiger en Ralph Lauren wijken naar deze stijl. Bekende kenmerken uit deze stijl zijn: collars, polo's, brogues en overknees.

Toevallig is het in de modewereld nu een enorme trend om een trui boven een bouse met een kraagje te dragen, zoals ik hier al deed. Nu droeg hetzelfde, maar dan met een bloesje met print eronder. Het nadeel is wel dat je er meteen een beetje vormloos door uit gaat zien.






2. Back to blazer
Blazers zijn geweldig, ze maken elke outfit er wat netter uitzien. Door een wat speelser shirt eronder te dragen (bijvoorbeeld met gekke print of knallende kleur) maak je het niet al te serieus. Je kunt er ook voor kiezen om een jurkje eronder te dragen en je blazer open te laten voor een casual look.

3. American high school 
Vorige zomer kwamen de baseball shirtjes (jeweetwel, die met die grote cijfers erop), armpads en baseballjackets opeens de Nederlandse scholen binnen en sindsdien zijn ze niet meer weg te denken uit het schoolbeeld. Naar mijn mening zie je er ook meteen school-achtig uit, maar dat kan misschien liggen aan teveel Glee :).

4. Oversized overhemden
Ik ben fan van mijn vaders kast. Ik steel meer kleding van mijn vader dan van mijn moeder! Later ga ik ook kleding stelen van mijn toekomstige vriendje, omdat zijn maat nu nog niet groot genoeg is ;)
In de vakantie heb ik dit soort outfits vaak gedragen:


Maar dit vind ik dan weer een no-go voor school, omdat het zo bloot is, ondanks de hoge taille en oversized blouse. Voor school trek ik daarom liever dit aan:


5. Sneakers
Alhoewel ik zelf ook weleens hakken draag op school (laten we zeggen 1/3 van de schooldagen) raad ik het toch aan om platte schoenen te dragen. In de overvolle aula wil je niet dat iemand op je muiltjes stapt en bovendien zijn sneakers veel fijner voor het eventuele geren tussen de lessen door.

En het belangrijkste van alles is misschien wel dat je opzich alles kunt dragen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld op kantoor), tenzij jouw school streng is in blootheid of slippers. Op school kun je lekker experimenteren voor in de toekomst. Vrienden en anderen mensen kunnen hun mening geven over bepaalde outfits, zodat jij later weet wat wel kan en wat niet. Dus luister niet naar mij (deze post was vooral bedoeld voor een aantal richtlijnen qua back-to-school stijlen) en ga op je eigen stijl en gevoel af! Een leven niet geexperimenteerd op kleding, is een leven niet geleefd!

Ik hoop dat ik jullie op een aantal ideeen voor nieuwe outfits heb gebracht! Verder vind ik de volgende kenmerken ook leuk voor in school-outfits:
Bretels
Strepen (de verticale, die maken je langer en slanker lijken, de horizontale maken je juist korter en steviger.)
Suede enkellaarsjes
Diadeems/haarbandjes.

En nu nog uitkiezen wat ik morgen moet gaan dragen op mijn schoolfoto...

Liefs

14 comments:

  1. waar heb je dat baseball vestje gekocht ? die is echt leuk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje! Ik heb hem gekocht bij Bershka, maar dat is alweer een jaar geleden... Maar ze zijn denk ik wel verkrijgbaar bij Pull&Bear, Forever21 en sportwinkels als Coach!

      Delete
  2. Wat een leuke outfits! Leuk bedacht!

    ReplyDelete
  3. Leuke outfits! Echt een handig artikel!
    xoxo

    ReplyDelete
  4. Wat een ontzettend gave outfits! :)

    ReplyDelete
  5. I LOVE THE BLAZER! Waar heb je hem gekocht?? Ik vind zelf blazers helemaal geweldig, maar vaak ook wel prijzig. Misschien wat tips waar je ze voor iets minder kan halen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel! Deze blazer is geweven met glitterdraad, waardoor hij een beetje glittert in de zon. Ik heb hem gekocht bij Vero Moda, hij was origineel geloof 60 euro, maar ik heb hem in de sale voor 20 weten te scoren, anderhalf jaar geleden... Verder heeft Bershka en Primark hele leuke blazers voor weinig (meestal rond de 15/20 euro), en je kunt natuurlijk ook eens snuffelen bij de markt of in kringloopwinkeltjes :).

      Delete
  6. allemaal leuke outfits! vooral die outfit met dat gele shirtje is erg leuk!
    x

    ReplyDelete
  7. WOW, jaloers op de blazer ;) Echt een prachtstuk!

    xx liefs

    ReplyDelete

I really appreciate your comments! ♥
You guys make my day, every day.
Much love,
Linda Ruan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...